Job

Museumsassistent, sekretær

Museet på Sønderskov opslår hermed en stilling som museumsassistent/sekretær. Stillingen dækker museets daglige sekretæropgaver. Desuden er der ansvar for den løbende formidlingsvirksomhed, i form af omvisninger, foldere og lign. Ansvaret for den løbende kontakt til museets frivillige og museumsforeningens medlemmer ligger også her. Der ligger vigtige opgaver i forbindelse med koordineringen af arrangementer, hvor sekretæren bistår den faglige tovholder. Der kan forventes arbejde uden for normal arbejdstid i forbindelse med særarrangementer. Det er vigtigt, at vores nye kollega har følgende egenskaber:

  • Stærke sociale kompetencer
  • Overblik
  • Vedholdende
  • Kan have mange bolde i luften på en gang
  • Trives med mange forskellige relationer

Opgaverne er således:

  • Sekretær (tovholder)
  • Indkøb af kontorartikler, samt servicering af kontormateriel
  • Referater af personalemøder o.lign.
  • Telefonpasning (primært 9-11, samt mandage 9-16)
  • Afløsning i museumsbutik.
  • Modtager og fordeler museets post.
  • Ansvarlig for løbende annoncering (faste annonceringsaftaler, indkaldelse til generalforsamling, nytårshilsen o.lign.)
  • Bookning af omvisninger og gruppebesøg, herunder opdatering af eventkalender, bookning af omvisere og fremsendelse af fakturaoplysninger til bogholder.
  • Ansvarlig for, overblik over og løbende kontakt med museets frivillige. (Tovholder)
  • Ansvarlig for museumsforeningens medlemmer, herunder udsendelse af Museumsavis, opkrævninger, medlemskort m.v. (Tovholder, Museumsavisen er det faglige personales ansvar.)
  • Ansvar for indsamling af museets besøgsstatistik (indsamles fra museets øvrige personale), herunder indberetning til Danmarks Statistik. (Tovholder)
  • Ansvar for frivillige i forbindelse med særarrangementer (sådanne arrangementer koordineres med formidlingsinspektøren, eller anden faglig tovholder, samt med pedel/rengøring).

Museet på Sønderskov er et statsanerkendt kulturhistorisk museum med ansvar for Vejen Kommune. Vi har til huse i den enestående smukke Sønderskov Hovedgård. Vi stræber efter at kombinere et højt fagligt niveau med en god tone og en menneskevenlig tilgang til arbejdet, og finder det vigtigt, at vores nye kollega kan bidrage positivt til begge aspekter i vores dagligdag.

Spørgsmål om stillingen kan rettes til museumsleder Bo Ejstrud, be@sonderskov.dk, 2530 2966, eller bogholder Ida Knudsen, bogholder@sonderskov.dk, 6014 3082.


Samtaler afholdes i uge 32.

 

Arbejdstid: 32 t/uge.
Tiltrædelse: Efter aftale
Arbejdssted:  Museet på Sønderskov 
Ansøgningsfrist: Mandag d. 29./7. 2019 kl. 12. på post@sonderskov.dk 

 

 


 

Museet på Sønderskov, Sønderskovgårdvej 2, 6650, Brørup    |    Tlf: 75 38 38 66    |   Fax 75 38 38 65   |   e-mail: post@sonderskov.dk

facebook_icon.png

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.